Ministerul Justiției adoptă noi reguli de gestionare a arhivei executorilor judecătorești și de funcționare a birourilor acestora

You are here

Ministerul Justiției adoptă noi reguli de gestionare a arhivei executorilor judecătorești și de funcționare a birourilor acestora

2 iulie 2024, Chișinău Ministerul Justiției a adoptat un nou Regulament privind modul de evidență, pregătire, păstrare, transmitere și nimicire a documentelor activității executorilor judecătorești, prin Ordinul nr. 168 din 13 iunie 2024, semnat de către ministra Justiției, Veronica Mihailov-Moraru. Acest regulament stabilește un cadru normativ menit să reglementeze procesul de arhivare, condițiile de pregătire a documentelor pentru arhivare, competențele în exercitarea controlului, precum și aspectele legate de nimicirea documentelor și dosarelor de executare.

 

Prin implementarea acestui proiect, Ministerul Justiției își propune să asigure integritatea și securitatea documentelor executorilor judecătorești, să minimizeze riscurile de pierdere a documentelor și să impună o responsabilizare sporită în gestionarea evidenței. De asemenea, se stabilesc un set clar de drepturi și obligații pentru executorii judecătorești în gestionarea documentelor.

 

Ministra Justiției a semnat și Ordinul de aprobare a Regulamentului privind cerințele referitoare la biroul executorului judecătoresc și la programul de activitate al acestuia. Acest regulament definește cerințele de organizare și funcționare a birourilor executorilor judecătorești, conform noilor prevederi din Legea nr. 113/2010 privind executorii judecătorești. Astfel, regulamentul:

 

  • Definește cerințele de amplasare a biroului și cadrul normativ aplicabil.
  • Include prevederi privind instalarea panoului de informare, destinația funcțională a spațiilor, și condițiile de organizare a activității într-un birou asociat.
  • Indică modul de stabilire a programului și organizarea audienței. În rezultat, cetățenii vor cunoaște când și cum pot accesa serviciile, fără dificultăți de așteptare. 
  • Indică procedura de verificare de către Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești a conformității biroului și programului de activitate cu regulamentul. În așa mod, executorii judecătorești vor fi mai responsabili și transparenți în respectarea programului de activitate. Verificarea regulată va garanta că birourile respectă standardele și regulamentele stabilite, asigurând un nivel ridicat al serviciilor oferite cetățenilor.

 

Ambele ordine urmează să fie publicate în Monitorul Oficial pentru a fi aduse la cunoștința publicului și a fi aplicate în mod corespunzător.

 

Agenda publică

Iulie 2024

L M M J V S D
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31