You are here

Reglementări Audiențe

Modul de solicitare a audienței.

Audiența cetățenilor se efectuează în temeiul înscrierii prealabile a solicitanților în baza cererii de audiență, care se depune:

1)       la sediu;

2)       prin poștă (Ministerul Justiţiei, str. 31 August 1989, 82, mun. Chişinău, MD-2012, Republica Moldova);

3)       e-mail (petitii@justice.gov.md);

4)       online prin intermediul site-ului web oficial al ministerului (https://www.justice.gov.md/ro/content/programare-line-audienta).

 

Cererea de audiență se formulează în scris și conține următoarele elemente obligatorii:

 

1) numele și prenumele sau denumirea solicitantului;

2) domiciliul sau sediul solicitantului și e-mailul, dacă se solicită răspuns pe această cale;

3) denumirea autorității/instituției publice;

4) obiectul solicitării și motivarea acesteia;

5) semnătura solicitantului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul cererii de audiență transmise în formă electronică – semnătura electronică.

 

Cererea de audiență care nu conține unul dintre elementele obligatorii nu se examinează, despre acest fapt se informează în scris solicitantul cu indicarea asupra neajunsurilor și oferirea unui termen rezonabil pentru înlăturarea acestora.

 

Pentru examinarea cu celeritate a cererii de audiență, solicitantul poate include numărul de telefon, precum și alte date care ar facilita comunicarea.

 

Cererea de audiență este însoțită, după caz, de documentele necesare prevăzute la articolul 75 alineatul (4) din Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018 (documentul confirmativ al reprezentantului legal, procura sau  împuternicirea, documente sau dovezi considerate utile de către solicitant).

 

 Modul de realizare a audienței.

Audiența se efectuează de către conducerea Ministerului Justiției, conform programului stabilit, cel puțin o dată pe lună.

 

Solicitantul este informat de către persoana responsabilă (executorul principal) despre aprobarea cererii de audiență, precum și despre data, ora și locația audienței prin unul dintre mijloacele de comunicare: poștă, telefon sau e-mail, acordându-se prioritate mijloacelor electronice de comunicare.

 

În funcție de agendă, persoana responsabilă de realizarea audienței va stabili o altă dată și oră pentru realizarea audienței, cu informarea din timp a solicitantului.

 

Audiența cetățenilor se desfășoară:

 

1) la sediul Ministerului Justiției;

2) în cadrul vizitei în teritoriu (pentru persoanele în detenție);

3) prin intermediul mijloacelor tehnice de videoconferință, la decizia conducerii ministerului, în cazul existenței posibilităților tehnice și cu acordul solicitantului audienței.

 

Rezultatele și formatul desfășurării audienței se consemnează într-un proces-verbal.

 

Important!

În cazul în care solicitantul se manifestă violent fizic și/sau verbal, folosește un limbaj necenzurat sau ofensator, amenință securitatea națională, ordinea publică, viața și sănătatea persoanei oficiale, precum și membrii familiei acesteia, audiența încetează.

 

Acte normative:

Regulamentul privind organizarea audienței, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 250/2024

Ordinul ministrului justiției nr. 219/2024 cu privire la aprobarea programului de audiență a cetățenilor

Instrucțiunea privind organizarea și desfășurarea audienței persoanelor în cadrul Ministerului Justiției, aprobată prin OMJ nr. 319/2022)

Agenda publică

Ianuarie 2025

L M M J V S D
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31