În condiţiile Regulamentului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.764/2012 cu privire la reprezentarea intereselor statului în instanţele judecătoreşti şi în instituţiile de arbitraj naţionale şi internaţionale (publicată la 19.10.2012 în Monitorul Oficial al Republicii Moldova), şi în corespundere cu Ordinul ministrului justiției nr. 319 din 25 octombrie 2024 cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului pentru selectarea cabinetului sau biroului asociat de avocați în vederea reprezentării intereselor Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” în procedura judiciară în fața Curții de Apel de la Baku, Azerbaidjan.
Datele generale privitoare la cauză se rezumă la următoarele:
La data de 31 ianuarie 2019, între METAG InșaatTicaret A.Ș. în calitate de Antreprenor și Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” în calitate de Beneficiar a fost semnat Contractul nr. RSP/W9/05”Construcția drumului de ocolire a s. Slobozia Mare”.
Urmare a solicitării Antreprenorului de a nu fi aplicate reținerile de recuperare a avansului acordat Antreprenorului din Certificatele Interimare de Plată, la data de 22 septembrie 2023 prin scrisorile nr. 11-11/6066 și nr. 11-11/6067 Beneficiarul a solicitat băncii ”Muganbank” OJSC încasarea garanțiilor bancare a plății avansurilor.
La data de 06 octombrie 2023 prin scrisoarea nr. 17-6520 banca ”Muganbank” OJSC a solicitat prezentarea Certificatului Final de plată, inclusiv cu toate deducerile asociate cu plata avansului. Fapt, executat de către întreprindere la 11 octombrie 2023 prin scrisoarea nr. 11-11/6584.
Ulterior, la data de 19 octombrie 2023 Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor”, a solicitat repetat băncii ”Muganbank” OJSC încasarea garanțiilor bancare de plată a avansurilor.
Prenotăm că, la data de 27 octombrie 2023 Compania Turcă Metag Insaat Ticaret A.S. a rezoluționa contractul RSP/W9/05 ”Construcția drumului de ocolire a s. Slobozia Mare, km 0+000 – km 18+290”, concomitent la data de 17 noiembrie 2023 Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” a rezoluționat contractul RSP/W9/05 ”Construcția drumului de ocolire a s. Slobozia Mare, km 0+000 – km 18+290”.
La data de 22 noiembrie 2023 Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor”, a solicitat băncii ”Muganbank” OJSC încasarea garanției bancare pentru sumele reținute și a garanției bancare de bună execuție.
Ulterior, la data de 5 decembrie 2023 întreprinderea a fost informată că prin Decizia nr. 50 din 18 octombrie 2023 i-a fost revocată licența bancară a ”Muganbank” OJSC, ultima fiind în procedură de insolvență declarată prin decizia nr. 2-3 (103)-54/2023 a Colegiului cauzelor administrative a Curții de Apel Baku, din 24 octombrie 2023. La fel, s-a comunicat că potrivit deciziei Curții de Apel, dar și prevederilor Legii bancare a Azerbaidjanului, Fondul de Asigurare a Depozitelor a fost numit drept lichidator al băncii. În acest sens, având calitate de lichidator al băncii au solicitat o serie de acte confirmative garanțiilor bancare, care urmează să fie încasate de întreprindere.
La data de 7 decembrie 2023, actele solicitate au fost remise în adresa lichidatorului băncii.
Ulterior, la data de 18 ianuarie 2024, întreprinderea a fost informată că revendicările față de banca ”Muganbank” OJSC în sumă de 1 828 439,88 Euro, 312 201,27 Euro și 914 219,94 Euro au fost înregistrate sub nr. 1078, nr. 1079 și nr. 1080.
În acest sens, la data de 29 martie 2024, prin scrisoarea 11-15/1417 întreprinderea a solicitat prezentarea informațiilor referitoare procesului de insolvență, inclusiv a menționat că a fost omisă includerea Garanției de bună execuție a contractului, drept creanță certă, valabilă și reală, în sumă de 1 828 439,88 Euro. Demers la care nu s-a dat curs.
Ulterior, la data de 05 septembrie 2024, ASD a recepționat citația din 23 august 2024 emisă de Judecătorul Perviz Huseynov, Curtea de Apel Baku prin care comunică că la data de 10 septembrie 2024, ora 14:10, va avea loc ședința de examinare a cererii de aprobare a listelor de creanțe admise și contestate ale creditorilor OJSC „Muğanbank”, aflată în curs de lichidare, prezentate de lichidatorul „Muğanbank” OJSC, Fondul de Asigurare a Depozitelor.
I. Data, ora şi locul desfășurării concursului:
Concursul se va desfăşura prin deschiderea ofertelor în incinta Ministerului Justiţiei al Republicii Moldova: MD - 2012, mun. Chişinău, str. 31 August 1989, nr. 82, bir.104 în data de 17 ianuarie 2025, ora 10:00. Participanţii la concurs sau reprezentanţii acestora au dreptul să participe la deschiderea ofertelor.
II. 1) Cerinţe faţă de candidatul din Republica Moldova:
- la concurs poate participa orice persoană fizică care deţine licenţă de avocat, cabinete de avocați/birouri asociate de avocați, în parteneriat cu companiile/birourile de avocaţi străine, care au calificarea şi abilităţile profesionale necesare şi care au dreptul să exercite profesia de avocat, să pledeze şi să acţioneze în numele clienţilor lor şi să-i reprezinte în instanţele judecatoreşti din Azerbaidjan.
- are experienţă în calitate de avocat de cel puţin3 ani;
- cunoaște limba engleză și una din limbile de lucru acceptate în instanţele judecatoreşti din Azerbaidjan (limba rusă);
- experiență juridică în procesul de insolvabilitate.
2) Cerinţe faţă de compania partener:
- are experienţă în calitate de avocat de cel puţin 3 ani;
- are experienţă de reprezentare în faţa instanţelor din Azerbaidjan;
- cunoaște limba engleză și una din limbile de lucru acceptate în instanţele judecatoreşti din Azerbaidjan (limba rusă);
- experiență juridică în procesul de insolvabilitate.
III. Evaluarea ofertelor:
Ofertele vor fi examinate în mod confidenţial, iar câştigătoare va fi desemnată oferta care va satisface criteriile de evaluare stabilite şi va fi cea mai avantajoasă din punct de vedere al calității materialelor prezentate și a ofertei financiare.
La evaluarea ofertelor vor fi considerate următoarele avantaje:
- câștig de cauză în calitate de reprezentant în fața instanţelor judecătoreşti din Azerbaidjan în litigii similare;
- prezentarea unei oferte de preţ rezonabile.
IV. Cerinţe generale cu privire la prestarea serviciilor:
- acordarea de asistenţă juridică Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” în cadrul litigiului ce se examinează în fața Curții de Apel Baku, Azerbaidjan;
- analiza materialelor cauzei, a legislaţiei aferente, precum şi a jurisprudenţei relevante şi identificarea soluţiilor juridice în scopul reprezentării eficiente în fața Curții de Apel Baku, Azerbaidjan;
- participarea, în calitate de reprezentant al Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” pe cauza sus-numită la Curtea de Apel Baku, Azerbaidjan;
- formularea, redactarea şi prezentarea tuturor actelor de procedură necesare pentru exercitarea cu maximă diligenţă a atribuţiilor de reprezentare;
- consultarea cu Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” a poziţiilor şi acţiunilor care urmează a fi întreprinse pe cauza respectivă;
- informarea părţii reprezentate despre evoluţia procesului, după fiecare şedinţă sau acţiune procesuală;
- depunerea diligenţei şi prudenţei maxime în scopul asigurării reprezentării intereselor Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” în cele mai bune condiţii.
V. Lista documentelor pentru participare la concurs:
Setul de documente de participare la concurs, adresat Comisiei de selectare, trebuie să cuprindă următoarele documente, în original sau autentificate în modul stabilit de legislaţie, întocmite în limba romană sau traduse în modul stabilit de legislaţie:
a) cererea semnată de participare la concurs, adresată Comisiei de selectare;
b) documente doveditoare a capacităţii de exercitare a activităţii profesionale:
1) pentru cabinetele/birourile asociate de avocaţi din Republica Moldova:
- copiile buletinului de identitate, licenţei avocatului şi/sau ale membrilor biroului asociat de avocaţi şi certificatului de atribuire a codului fiscal emis de organul fiscal unde îşi are/au declarat sediul;
2) pentru avocaţii străini/companiile de avocaţi străine:
- actele de constituire şi înregistrare, de atestare ori apartenenţă profesională, în conformitate cu prevederile legislaţiei din ţara de origine.
c) curriculum vitae (CV) al avocatului străin/membrilor companiei de avocaţi care vor fi implicaţi în prestarea serviciilor de reprezentare, cu descrierea experienţei relevante;
d) declarație pe propria răspundere aferent lipsei afilierii și conflictului de interes cu părţile implicate în litigiu;
e) prezentarea istoricului şi a experienţei profesionale a cabinetului/biroului asociat de avocaţi, companiei de avocaţi locale şi străine;
f) documente doveditoare care să ateste faptul că avocatul străin/biroul asociat/ compania de avocaţi străină deţin asigurare valabilă de răspundere civilă profesională;
g) oferta de preţ pentru serviciile prestate, în care se va indica, în euro (EUR), suma maximală care poate fi solicitată pentru îndeplinirea tuturor actelor necesare şi utile în scopul reprezentării intereselor Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor”, separat pentru fiecare grad de jurisdicţie, până la soluţionarea definitivă/irevocabilă a cazului în fața instanţelor judecătoreşti din Azerbaidjan;
h) dovada parteneriatului cu un cabinet/birou asociat de avocați din Republica Moldova;
i) ofertele și documentele însoțitoare traduse în limba română (traducere autorizată/pe propria răspundere):
j) toate documentele prezentate cu autentificare simplă (pe propria răspundere).
Preţul total propus va include atât mărimea onorariilor, cât şi cheltuielile (cum ar fi cheltuielile judiciare, cheltuielile legate de transport, cazare şi alte eventuale cheltuieli).
Structura preţului pentru onorariul solicitat va fi prezentată într-un tabel care indică suma maximă fixă pentru fiecare categorie de personal aflat în componenţa echipei de lucru.
Structura preţului pentru cheltuielile suplimentare (în cazul în care vor exista), care vor fi incluse în oferta totală, va fi prezentată într-un alt tabel separat.
VI. Nu va fi admis să participe la concurs candidatul care:
- are o vechime în profesia de avocat mai mică de 3 ani;
- nu a prezentat integral setul necesar de documente sau nu l-a prezentat în conformitate cu cerinţele stabilite;
- nu a prezentat setul de documente de participare la concurs în termenul-limită stabilit la pct. VII.
VII. Termenul-limită și alte date privind recepţionarea şi înregistrarea documentelor referitoare la concurs:
Termenul-limită: 17 ianuarie 2025, ora 09:00.
Adresa pentru prezentare a documentelor: Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova: MD – 2012, mun. Chişinău, str. 31 August 1989, nr. 82, et. 1, bir. 128 (cancelarie), tel. + (373 22) 201-431.
Persoane de contact:
Livia IONAȘCU, șefă serviciul juridic, Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor”, tel (022) 74-85-94, e-mail: ionascu@asd.md
Alina GHEȚIU, secretar al Comisiei de selectare, tel (022) 20-14-14, e-mail: alina.ghetiu@justice.gov.md
Plicul va conţine inscripţia: „Nume participant. Participare la concursul pentru reprezentarea intereselor Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor”. A nu se deschide până la orele 10:00, ora Chișinăului, 19 noiembrie 2024. A se deschide doar de Comisiei de selectare.”
Important: ofertele și documentele se vor prezenta în plic sigilat fie prin poştă, fie prin curier, la adresa şi în termenul indicat.
VIII. Perioada de valabilitate a ofertei va fi de 60 (şaizeci) zile de la data limită pentru prezentarea ofertei.